Lars Saabye Christensen + Harr & Hartberg

Om arrangementet

Møt Lars Saabye Christensen, en av landets mest profilerte forfattere, sammen med et musikalsk stjernelag, med skuespiller Torbjørn Harr i spissen.

Lars Saabye Christensen er en av Norges viktigste forfattere. På Modum Bad får du nå en sjelden mulighet til å oppleve han på scenen sammen med noen av landets fremste jazzmusikere i bandet, “Harr & Hartberg”. De har gitt ut tre plater og spilt på alle de store jazzfestivalene. De serverer spesialskrevne tekster av Lars Saabye Christensen i en deilig jazza innpakning. Saabye Christensen deltar underveis med lesninger av egen poesi som skaper både varme og ettertanke, lett humring og som bygger livsmot.

Møt også Lars Saabye Christensen på kveldsmessen i Olavskirken kl. 18.00. Der er han gjest, og samtaler med sykehusprest Idun Strøm Sefland om et langt forfatterliv.

MESTERMØTET

Musikkanmelder, Tor Hammerø valgte overskriften, «Mestermøtet», når han anmeldte albumet «Scar», i 2020. Han skrev bla.: «Harr & Hartberg gir oss herlig påfyll fra et sted der jazz møter pop, singer/songwriter-tradisjonen og.... Egentlig vet jeg ikke hvor "Scar" bør plasseres, men samtidig driter jeg i det. For meg havner den i båsen god, svært god musikk. Det holder ei god stund det.»

Velkommen til en helt spesiell vårkveld, med et mestermøte, på Modum Bad!

Forfatter Lars Saabye Christensen. Band: Thorbjørn Harr, vokal / Aslak Hartberg, kontrabass / Jørn Øien, piano / Per Oddvar Johansen, trommer.

Modum Bad, festsalen
Torsdag 2. mai
Olavskirken kl. 18, Kveldsmesse
Festsalen kl. 20, Konsert