Hvilepuls: Andreas Ihlebæk-RO

Om arrangementet

RO er et konsertkonsept av Andreas Ihlebæk. Den Spellemann-nominerte og internasjonalt kritikerroste norske pianisten og komponisten ønsker med RO å skape en musikkopplevelse for en urolig tid.

Verden fremstår uoversiktlig og uforutsigbar, og mange opplever tøffe tider. RO-konsertene handler om å skape et rom der man simpelthen kan komme sammen i musikk. Med utvalgte stykker fra sin katalog, dempet belysning og et stille rom, inviterer Ihlebæk til en time med pianomusikk – og ro.

Andreas Ihlebæk er en Spellemann-nominert norsk komponist og pianist, signert på det klassiske plateselskapet Naxos Music. Musikken har vakt stor oppsikt verden rundt. Debut-albumet ble av tyske STERN beskrevet som «Et banebrytende mesterverk», og amerikanske Apple Music mener han nå er «en av de mest dynamiske og grensesprengende komponistene i moderne klassisk musikk». Musikken hans streames av millioner verden rundt og figurerer kontinuerlig på Spotify og Apple sine lister over de beste nye klassiske utgivelsene i verden. Mange nordmenn har de siste årene funnet ro i musikken hans gjennom blant albumet Northern Lullabies.

I 2021 avsluttet han NRKs Spellemannsending ved å fremføre stykket Hymn fra nevnte album, alene ved flygelet fra toppen av det nye Nasjonalmuseet. Hans seneste album Nowhere Everything ble av en rekke internasjonale medier satt på listene over årets ti beste album.

Musikk i stillhetens rom

Hvilepuls er en konsertserie i Olavskirken på Modum Bad. Kirkerommet fylles med lavmælte og vakre toner fra én eller to musikere. En meditativ konsertserie hvor publikum inviteres til en konsertopplevelse med vakre øyeblikk og lav puls.

Billettprisen er ekstra hyggelig, bare kr. 150,-. Du kan kjøpe på forhånd på biblioteket i Vikersund, på nett via Modum kulturhus, eller i døra.

Onsdag 9 okt. kl. 20.00
Olavskirken, Modum Bad